CASE

Boutique hotels Sauerland case

Achtergrond

Omdat er een hoog verloop in managers/beheerders van de hotels was, waren er steeds nieuwe ideeën over de mogelijkheden voor de hotels en hoe deze te beheren. 
De verschillende inzichten zorgden continue voor nieuwe kosten en onduidelijkheid bij de investeerder van de GmbH. 
Naast het hoge verloop van managers/beheerders waren ook de personeelskosten een probleem en werd er op erg inefficiënte manier gewerkt. Kamers werden tegen een lagere prijs dan gehoopt geboekt en de winst per kamer was minimaal. Er werd veel eten weggegooid bij het “all-you-can-eat” concept dat de hotels boden. 

?

?

Proces

Terug naar start. Door in gesprek te gaan over wat er in eerste instantie voor ogen was met de hotels en te kijken naar de huidige bezetting van personeel werd er gekeken naar hoeveel personeel er écht nodig was om de hotels effectief te laten draaien.

1.

Training van personeel zorgde voor effectiever werken waardoor overbodig personeel van de loonlijst kon worden gehaald.
De luxe uitstraling die voor ogen was met de hotels werd terug gebracht. Kleine upgrades werden aan de kamer gemaakt waardoor de kamerprijs omhoog kon.

2.

Er werd een a la carte menu bedacht met mooie gerechten, eenvoudige bereidingswijze en een leuke presentatiewijze. Personeel werd getraind op deskundig en efficiënt werken en de personeelsplanning kreeg een effectievere invulling.

3.

De marketing en online marketing werd op de schop genomen en een website (en achterliggende systemen), waar iedereen mee zou moeten kunnen werken, werd opgezet.

4.

Resultaat

[tekst]

+

+

30% meer boekingen

Uitleg

Minder derving van voedsel

(hogere winst)

Tevreden klanten

Uitleg

Beetje hulp nodig?

Bel gerust of stuur een WhatsAppje. Toch liever een mail sturen? Dat kan natuurlijk ook gewoon via het handige contactformulier dat hier naast staat.

Bekijk andere cases

Kunnen wij wat voor elkaar betekenen?

Vul onderstaand formulier in. Ik neem binnen twee werkdagen contact met je op!